Rabu, 26 Januari 2011

Taman Anjing Liar di Senawang,

Taman Anjing Liar di Senawang, PERCUMA, Jom Ziarah
Posted on Wednesday, January 26 @ 03:00:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

 Oleh: rozmal

"Banyak betul anjing-anjing liar sekarang ini. Siapa nak tengok anjing-anjing liar dengan anak-anak anjing yang comel-comel bolehlah datang ke Padang Permainan Taman Alamanda, Senawang waktu petang hingga subuh setiap hari. PERCUMA, tanpa sebarang bayaran. Tapi AWAS, anjing-anjing ini anjing liar. Menurut cerita, beberapa penduduk dan kanak-kanak telah dikejar anjing ini, tapi belum ada yang cedera atau meninggal dunia setakat ini.

Pengerusi Taman telah pun membuat aduan secara online sebulan yang lalu, tetapi belum ada tindakan pihak berkuasa dan semakin banyak pula anjing-anjing ini melepak di padang tersebut.

Apa yang merisaukan ibu bapa ialah taman tersebut ialah tempat permainan anak-anak mereka terletak berhampiran dengan KAFA dan surau tempat anak-anak mereka mengaji.

Tak tahulah jabatan mana atau kementerian mana yang patut ambil tindakan. Mungkin Malaysia belum cukup peralatan dan kakitangan untuk menangkap anjing agaknya, yang ada hanya senapang patah.

Entahlah, mungkin semua pihak tunggu ada yang menjadi mangsa anjing-anjing liar ini baru nak ambil tindakan.

Gambar-gambar anjing liar sedang melepak di Taman Alamanda, Senawang dan laporan Pengerusi Taman di waghih.blogspot.com"


Patutlaaa 2,3 menjak nie... setiap mlm bawa ke pagi asyik dgr anjing menyalak je... Perkara ini tidak boleh dibiarkan alamanda dgn Tmn kemuning bukannya jauh puun.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan